« | Aztán amikor beléptünk a hűs épületbe, egy pillanatra megint csak elbizonytalanodtunk. Egy múzeum csendre és suttogásra intő előterében találtuk magunkat, szemben egy recepciós asztallal, jobbra pedig egy üvegfallal és függönnyel elválasztott előadóterem-félével. Azonnal fordultunk is volna vissza, de az asztalnál ülő két fiatal lány – akik bizonyára nem először láttak zavartan forgolódó zarándokokat – heves integetésbe kezdtek, hogy maradjunk veszteg: ha az alberget kerestük, hát megtaláltuk. Nagyjából ekkorra dőlt el, hogy megszállunk itt, mert azon túl, hogy a 16. századi, eredetileg templomként üzemelő épület belül meglepően jól fel volt újítva, a recepción szolgálatot teljesítő, a legjobb tippem szerint nyárimunkás diáklányok is éppen úgy végezték a dolgukat, ahogy az egy elcsigázott peregrinónak jólesik. Őszinte mosolyokkal és türelmesen – az egyik lábáról a másikra topogó Bennek talán még kicsit túl türelmesen is – elmagyarázták a házirendet, ami pontosan ugyanaz volt, mint bármelyik másik albergben, azzal a különbséggel, hogy aznap estére Sahagún fiataljai zenés-táncos show-műsorral készültek a tiszteletünkre. Nem elég ugyanis, hogy a hajdani Szentháromság-templom (spanyolul Iglesia de la Trinidad) épülete adott otthont az állami albergnek és a helyi turista információs irodának, az egykori oltár és padsorok helyén rendezték be a nagyjából 3000 fős Sahagún 300 férőhelyes auditóriumát is. – 7-kor kezdődik a műsor – mutatott az egyik lány büszkén a bejárati lengőajtó üvegére celluxozott, mesterkélten 20-as évek hangulatú plakátra –, ezért kicsit elhúzódik a takarodó. – Ó – csillant fel a szemem, hogy legalább nem kell majd korán ágyba mennünk –, meddig? 227/382
|
» |
Megosztás: