« | – Egy társasjáték – bólogatott, majd a bal alsó sarok első mezőjére mutatott, amin egy varázssipkás Ludas Matyi terelt pár libát. – Innen indulsz, és lépkedsz előre amennyit dobsz. – Tényleg – mutatott Éva két dobókockára az egyik mezőn. – Azt hiszem ott újra dobhatsz – folytatta az olasz a szabálymagyarázatot. – A libás mezőn pedig még egyszer annyit mehetsz előre, amennyit dobtál. A halálon meg... – mutatott az 58-as mezőn, nem sokkal a cél előtt egy vörös lepelbe bugyolált csontvázra. – ...kiestél – fejeztem be helyette a mondatot. – Na nem olyan vészes a helyzet – rázta a fejét mosolyogva –, csak vissza kell menned az elejére. Az nyer, aki előbb jut ide – mutatott a „tábla” közepén egy rózsaszín diadalívre, ami mellett egy zöldellő szakadék szélén szteppelő szalmakalapos peregrino a fejét vakarva kémlelte a Szaturnusz, a félhold és pár csillag által képviselt világegyetemet, mintha azt kérdezné: „Na most merre?” A jól informált olasz hospitalerótól még azt is megtudtuk, hogy a libás játékot az egyik Medici „találta fel”, és ajándékozta II. Fülöp spanyol királynak valamikor a 16. század második felében, és bár eredetileg a játéknak semmi köze sem volt a Caminóhoz, bizonyos körök mitikus kapcsolatot sejtenek. A liba ugyanis spanyolul ánsar, vagy éppen auca (oca), a tojó gansa, a gúnár pedig ganso névre hallgat, amely szavak lépten-nyomon feltűnnek a Caminón fekvő olyan helységek neveiben, mint például Río Oja (a folyó amiről La Rioja a nevét kapta), Montes de Oca (a két nappal ezelőtt magunk mögött hagyott erdős vidék), vagy éppen El Ganso a hírhedt kovboj bárjával, ahová két héttel később vetődtünk el – hogy csak párat említsek. 206/382
|
» |
Megosztás: